Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger.
Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Log ind med Mit-id”.
Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv, det er vigtigt at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.
Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret mig”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse du angav, da du oprettede dig som bruger.
Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig
og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.
Du kan nu logge ind på e-portalen med MEDID eller dit brugernavn
(CPR-nummer) samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du
registrerede dig som bruger)
Når det er første gang du bruger e-portalen, har du kun rettighed til en begrænset del af portalen, du kan få yderligere rettigheder ved at kontakte din læge. Som udgangspunk har man altid rettighed til at sende beskeder til sin læge, forny recepter og forespørge om en tid såfremt klinikken anvender alle disse funktioner.
HUSK ved aftale med svar via mail på blodprøve mm. og der ikke er kommet svar indenfor 14 dage, da kontakt lægen mellem kl. 8-9.